Sorggrupper på Sydfyn

Hjælp til familier i Svendborg Provsti, som har mistet.

"Når jeg synger min klagesang for dig, er det for at du skal høre min sorg, det er ikke en stil, du skal rette i"                                                                                   citat: Benny Andersen

Alle sogne i Svendborg Provsti står bag tilbuddet om at kunne deltage i en sorggruppe. Tilbuddet er for alle voksne, der føler et behov for at dele deres sorg med andre, der er i en lignende situation.

Det er af mindre vigtighed, hvornår man har mistet og hvem. Fælles for sorggruppedeltagerne er, at de føler det er tungt at komme videre i livet, at de mangler nogen at dele deres sorg med.

Der er 2 ledere af gruppen, som mødes ca. 8 gange hvert halvår med 1-2 ugers interval. Og det er gratis at deltage.

Vil du vide mere?

Flere informationer ved henvendelse til sorggruppe-præsterne:

Hanne Wieland, hawi@km.dk / 6222 2242

Mette Jørgensen, mjoe@km.dk / 6221 1296

eller til provstikontoret på tlf. 6222 5037

Du kan læse mere om sorggrupperne i en folder, der ligger i Provstiets kirker, hos lægerne og på bibliotekerne. Du kan også besøge hjemmesiden: Sorggrupper i Folkekirken på sorg.folkekirken.dk.